mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 25 december 2023

en helt PERFEKT julafton


Nu är det julaftons morgon
och jag fixar lite till grannarnas 
änglabus


 bus o bus
men dom vet att de är jag nuförtiden


men här är jag allt anonym
har fått en ny granne 
vet att det flyttat in en kille runt 10 år
(tror jag) vi har hejat i hissen


så går solen upp
och det är rätt isigt på balkongfönstren


gröt o sista avsnittet på kalendern
den har varit bra i år tycker jag/vi


alla pepparkakor är inte stora


jo ja vet att de är julafton
men lite pastasallad med köttbullar
gick ner till lunch i alla fall


fick en julhälsning från
Carpemos som är i Järvsjöby och firar 
sin jul


så åkte vi till Upplans Väsby 
och dom här godingarna 


och äntligen fick jag lämnat 
tröjan till Ola
Han blev så nöjd


först blir det Kalle


en mat
så mycket gott
sill o lax o ägg
sillsallad
skinka
gustavskorv
prinskorv
köttbullar
rödkål 
och så hade Ola fixat
BRYSSELKÅL
till Annaeva o mej
varken Ola eller Lennart gillar de 
men båda smakade i alla fall
även om vissa bara tog ½


och sen blev det förstås
Karl Bertil Jonssons jul


i år blev dom vuxnas julklapp
ett gåvobrevs
matkassar till barnfamiljer i Ukraina 


vi fick några lotter som vi skrapade


HURRA 
Lennart vann


när vi for hem mötte vi ovädret
i Enköping


hade snöat rejält 



Ris á la Malta


och midnattsmässa på TV avlutade
2023 års julafton



 

Inga kommentarer: