mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 10 december 2023

för att få ett måste man ha ett ⁉


ska nog som gumman
sätta fart på "spisen"
eller i mitt fall ugnen


eller vänta nu de dröjer
först ska allt bli rumsvarmt
sen ska ju degen jäsa
ja men sen ska jag sätta fart på ugnen

hur som helst tänkte göra dom här


Heddas klätterträd är lite instabilt


det är en skruv som INTE går att få dit


så då är det så
men alla andra går att skruva åt
så då gör husse det
och så det vara en som är lös


GUL lunch
en omelett med resterna från pytten mycket ost
och majs


ja men då ska vi baka då
min GAMMLA mortel efter farmor
får jobba lite med kardemumman


och assistenten får jobba med degen
några generationer yngre än morteln


och min assistent
fixar fyllningen


Den har stått i frysen och nu
är det bara att trycka i den i bullarna





solmos o korv
jo de är korv inte kebab
jag kan inte äta skinnet på stekt tjock/stark korv
så då ser det ut så här när men 
"rensat" korven


Go Kväll har hamnat på 60 talet
mitt första körkort 1966 eller var det 67


skulle kolla på mitt nuvarande körkot
MEN DÅ VAR DET BORTA
jag har tappat bort det
men jag blir tokig
hur ska jag nu kunna hämta ut mitt
nya körkort som kommer snart
passet har ju också passerat bäst före
För att få en ID handling 
måste man 
ha en ID handling
 OCH JAG HAR INGEN



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att det löser sig✊️Jag skalar också korv👍