mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 december 2023

LUGNT o fridfullt


Dagen började med julotta på TV


det är nu det är jul på riktigt liksom


tänk att Gud sände sin son till oss
ett ynkligt litet bäbis
 fött av en UNG flicka 
säkert bara runt 13-14 år
en av världens modigaste tjejer
och Josef en äldre man fick bli fosterfar
en man som måste varit en underbar far och man
tänk att han inte stack när Maria blev gravid
han viste ju att de inte var han som var far
Man skulle ju kunna tycka att
Jesus skulle fötts i ett slott i en högt uppsatt familj
MEN GUD GJORDE TVÄRT OM
för att visa på alla människors lika värde

❤❤❤❤❤❤❤


jag skulle vilja se 
en julkrubba med
ett litet barn som ser nyfött ut
och där Josef o Maria inte 
ser ut att komma från norden
Maria helt slut efter förlossningen
och den långa färden från 
Nasaret till Betlehem 
MEN jag hittar ingen sån 
alla är så GULLIGA
och de tror jag inte det var 


en sallad på färska rödbetor o morot på G
den ska "tvättas" så de mesta röda försvinner


och hasselbackspotatis
de var ju så himla länge sen


jullunch i vårt hus


sen blev det en vilostund


kan säga att Husse hade svårt att 
väcka Matte när det var dax för fika


ja jag sov riktigt djupt och hårt
men jag vaknade och blev bjuden
på kaffe, glass o hjortron


risgrynspudding
med både
russin o mandel
serverades med lingonsylt
blev kvällens mat


kvällens tv
Ture Sventon


och Håkan Bråkan


halsduken blev klar
och jag har lite garn kvar
ska se om det räcker till en mössa

 

Inga kommentarer: