mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 28 oktober 2011

byx mönster från 40 talet


Ett gammalt byxmönset från 40 talet om inte äldre

lägg upp 56m och sticka 1a 1r i 14cm
spara 19 m i var sida
Sticka de mittersta 18 m
öka 1m innanför 2 m i början på varje varv
tills de är 50m, spara maskorna

ta dom sparade 19m i ena sidan
minska 1 m innanför 2 m vid innerkanten
varannat varv tills 3 m återstår
spara maskorna

sticka dom andra 19 m åt andra hållet

Sticka nu alla 56m i 11cm

nu skall man sticka en liten höjning mitt bak på byxan

sticka tills 10 m är kvar på stickan och vänd
sticka tills 10 m är kvar och vänd
sticka tills 10 m innan förra vändningen
sticka tills 10 m innan förra vändningen

sticka nu alla m tills byxan är lika lång fram som bak
sy samman sidorna

1 kommentar:

Bibbi sa...

Söta babykläder :)
Grattis även till hela alfabetet
fixat med katter :)
Nä vi ska ner på fredag fast då till Enköping för att hämta hem en ny säng, låna en lastbil av min vän där nere.
Annars har B bilen nu om dagarna eftersom det inte längre är tid för honom att cykla anser jag :)
Kramen till Dig goding //Bibbi