mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 7 oktober 2011

måste hitta på nått kul.....

så jag har anmält mej till hemlis....

Här är Hemlis-frågorna.  Din "Hemlis" ska ju använda dina svar för att lära känna dig litegrann!

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Ull o Bomull, knarrande akryl tycker jag inte om

 2. Vilka är dina favoritfärger? Lila / Blå
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? nej allt går bra

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) trä, rundstickor och virknålar
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? mittimellan
6. Dricker du kaffe? Te? kaffe och te
7. Är du allergisk mot något? avensjuka
8. Vilken slags musik tycker du om? visor o balader o folkmusik från hela världen
9. Favoritgodis? lakrits
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) virkar hjärtekatter och en massa annat kul
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... vantar sockor mössor
12. Prenumererar du på någon sticktidning? nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? ja en kofta och linne som jag såg i Allers i våras stickat i ett underbart lin garn
  14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? 17cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? de händer
16. Stickar du sockor? ja har just lärt mej sticka två på en gång med rundsticka...magic loop
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)25 cm lång = 41

18. När fyller du år? 30juli
19. Stickar du med pärlor? nej de har jag aldrig provat

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) romaner, biografier, historiska böcker o reseskildringar Oftast en talbok...så jag kan sticka/virka och lysna

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är rätt Måd,man måste hitta på något skojsigt ibland/kram