mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton

ett nytt spännande nagellack dagen till ära
 
Sill med GRANSKOTT
från Vilhelmina
mycket gott
en liten lunch
Missusoppa sill köttbullar snapps
 
Någon (förmodligen Trädgådrdsmästare Tommy på vån 5vån)
har planterat en underbar blommarangemang utanför vår port
och ett Gott nytt år
 
så var de Nyårsbön i Hubbo
här är de Sirpa som är vaktmästare
min älskade kyrkoherde
AnnKatrin
 


så skålar vi fär en väll genomförd gudstjänst
 
kantor Kerstin Gott Nytt År
 
Välkommen till oss
ett underbart gott bubbel med 24k GULDFLAGOR
 
Min tallrik med förrätt
laxröra i tunbröd
 
tro de eller ej jag åt upp allt
Renskavsgryta med egna svampar
 
Då hugger vi in....
 
och så ett litet avslut på middagen
ostkaka med glöggsylt på björnbär och grädde
 
sen blev de några timmar med kortspel
 
Gunilla o Kjell har nu lärt sen detta ädla kortspel
KNÄCKT
 
De var Lennart som tog hem kvällens vinst
 
SKÅL min ÄLSKADE
 
pang och dunder
 
Den första måltiden de nya året
lite ost o kex o god marmelad
 
GOTT NYTT ÅR
alla vänner
 

Inga kommentarer: