mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 5 januari 2013

våra älskade ungar...många bilder är de

 först vaknar Lovisen 8.30
 

 sen kom Dexter upp kl 9
 
 sen blir  Gammelmormor bjuden på frukost
 
 så skall de rullas köttbullar
 
 många köttbullar blev det
 
 Gammelmorfar tar barnen och går till affären
de är ju lördag så de skall bli lördagsgodis
Lova köper en blåbärsglass och Dexter en stut
 
 dax för Lunch
 

 men fröken tvärvigg...fick äta själv
då hon bara trillskades
 
 så en tur till lekparken
 
 granen utanför Kumlagatan 3
 








 så tog vi en promenad för att kolla in en annan lekpark
 



vi tog en liten skogspromenad och plockade blåbärsris
och när vi kom på gatan igen
OJ o AJ så isigt de var
 

 och så satte sej Lova ner och vägrade gå
hon satt nog i 10 min och vi gick
men tjurig som hon är så satt hon bara kvar och tjurade
.........
 
 Väl hemma var de bar att sätta igång med maten
 
 den som känner Dexter vet att detta med att hålla vispen som LÅTER
inte är en lätt sak
MEN HAN FIXADE DE
 
 kräftor på lite grönt o dressing
 
 kokta rotsaker/potatis och god grytstek
sås för den som ville och perssgurka
 fruktsallad rostade solrosfrön och DEXTERS grädde
 
sen hade ju tomten glömt en kasse med paket
Ryggsäck (med namn) full med fullkonsskorpor o termos

 

1 kommentar:

Hannah Carpemo sa...

vilka fina bilder ni har tagit. jag önskar att jag hade mer tid över till fotograferingen.
jag ser ju föresten himlarns bestämd ut.:D och ungarna är helt överförtjusta i sina nya termosar.