mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 april 2014

April April.......

 
med dom här killarna i bilradion tog vi vägen över Norra Fjällnäs
Rickard Danielson låter som en korsning av Clas Janson o Tomas Ledin
 
 
 veckans besök hos Janne är avklarat
Lennart tog en semla och jag en "fralla" utan vare sej de ena eller andra
 
 så var de dags att tanka bilen
 
 och så hem och äta lite mat
 
 kaffet intogs på fågelskådarplats
 



 lite ny mat till pipplarna
 
nu fick dom nått att bita i
 
 dagens foto från Järvsjöby
 
 Middag blev de kycklingbullar eller vad man ska kalla dom och curryyogurt
köpte ju Coops billiga kycklingbröst Men oj så torra och tråkiga
så jag körde dom i matberedaren hade i äggula och en skvätt grädde
blir ju Wallenbergare
 
 
så har jag fixat lite picklad rödlök
4 msk ättikssprit 12%
8 msk socker
12 msk vatten
3 kryddnejlikor
rör tills sockret löst sej
häll över 2 tunt skurna löken

                                         
 
                                          
                           

1 kommentar:

Karin sa...

Det låter mums med picklad rödlök! Det ska provas här i Grekland. Kram