mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 juli 2014

upp som en sol ner som en pannkaka

 15° och lite mulet
SKÖNT
 
 morgonens dos av vitaminer o en Voltaren
 
 bakade några kakor med färsk ingefära dom blev så goda
 
 lite kyckling å potatis
 
 en fika på Församlingshemmet
 
 med utsikt över kyrkan

så var de dags för kulturen igen
 
 
så var vi på dansuppvisning
av detta förstod vi INGET
 
 


 och de är ju marknad i byn
 
 
försökte pruta i ett stånd med byxor han ville ha 150:- för ett par byxor
men jag var villig att betala 125:- men se de gick icke så dom byxorna hänger kvar
så var vi in på kupan
där köpte jag ett par helt nya långbyxor och en kjol allt för 80:-
 





 Robert är kassör i kaffetältet
 
 Lennart frestade med en våffla med hjortron o grädde
 
 Maj-Britt o Jan E på en tur runt byn
 
 de är drygt med marknad när man är liten
 
 och de kan jag också hålla med om
här vilar jag i en skön fåtölj uppe på SMU
som numera heter Hemavans fjällcenter
 
 Kulturakademins sångläger hade avslutnings konsert
 












vissa äter knäckebröd medan andra äter Bulle kaka o muffins
 


 
 

så skulle vi då gå hem efter en underbar konsert
MEN  MINA SANDALER HADE REDAN GÅTT......
så jag fick gå hem barfota!!
Nu är dom efterlysta
ett par Teva sandaler st 41

Inga kommentarer: