mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 7 oktober 2014

en OK stämpel i baken

Morotsmarmelad

  • 500 g morötter
  • 1 citron
  • 1 apelsin
  • 3 msk riven färsk ingefära
  • 5 dl vatten
  • 5 dl syltsocker
  • 3 stjärnanis

  1. Skala och riv morötterna grovt.
  2. Tvätta citron och apelsin ordentligt under rinnande hett vatten. Finriv skalen och pressa ut juicen.
  3. Koka morötter, ingefära, vatten, citrusskal och juice i en kastrull ca 5 minuter.
  4. Tillsätt syltsocker och stjärnanis och låt koka på svag värme utan lock ca 45 minuter.
  5. Skumma väl och häll upp på rena burkar. Förvara i kylen
 så blev de några burkar till loppis på lördag
 
 
 så var de dags för nästa pyssel
 
 fixa små påsar att ha torkad svamp i
 
 även detta skall till höstloppiset på InTiMaN på lördag
till förmån för Västerås soppkök
 
lunchen blev de lite soppa på de som fanns i kylskåpet
 
kl 14 blev de besök på Medicinkliniken
fick träffa överläkaren och två läkarkandidater
blev riktigt genomgången då jag var ett intressant fall
jo ja tackar jag
ALLA mina prover var BRA
levern mådde bra igen TACK säger jag bara
men jag får inte ta medicin med KODEIN igen
och de är ingen fara
så länge jag är vid medvetande och kan tala för mej
 ALDIG mer säger jag bara
så fick jag en stämpel i baken OK och så fick jag gå hem
 
 väl hemma blev de stekt fisk svamp o purjolök
gott som vanligt
 
lite kvällsmys

Inga kommentarer: