mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 14 juli 2015

en ny app

 så var första sockan "klar" till hälen
då lägger jag upp nästa
...så blir dom klara nästan samtidigt
 en stor fin humla sitter och solar sej
TundrehumlaDetta är vår största humleart.
Kroppslängden hos drottningen är 22–25 mm och hanen 18–20 mm.
Arbetare är  ytterst sällsynta och varierar i storlek.
Pälsen är mycket tät.
Färgen på krage, skutell och de två främre ryggplåtarna är brun,
men är i övrigt helt svart.
Könen har samma färgteckning.
Bakre delen av bakkroppen är således helt svart,
vilket gör att arten inte bör förväxlas med någon annan humleart
 även getingen är stor
 
 så tar jag Carl-Oscar och drar till skogen
 

 gick ner till minnesplatsen
 blev lite badsugen
men bara lite

 drack lite kaffe
 "pratade lite med Hasse"
och stickade några varv
 

har lagt in RunKeeper
så nu kan jag hålla koll på var jag går
 
 fixade lite palt till lunch
 

 ibland räcker inte parasoll
fick ta till ett fint tyg jag fått av Dharmini
som hon köpt på Bali
 så blev de ett besök hos frissan
Sandra Östhagen på Front Frisör
hon var så proffsig
kommer helt klart att besöka henne igen
 

 blev så nöjd
 de är inte mycket som slår Köttbullar sås o potatis
 

Inga kommentarer: