mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 juli 2015

fort de går....

redan onsdag...
 
 har köpt lite blommor som ska planteras

 hemgjord pytt
de är gott de

 mammas gamla gardiner ska nu bytas

till fina "nya" som jag fått av en vän
de blev så fint med den vita pelargonen
mot dom vita gardinerna
tack Anna-Greta för gardinerna

 ser inte så gott ut
men jag kan lova att de var GOTT
fläskytterfilé med champinjoner

har plockat VITSIPPOR i dag

så har jag gjort en kakdeg
den ligger nu i kylen och väntar på morgondagen

Lavendelkakor 
 
2 1/2 dl mjöl 
1 dl strösocker 
100 gram smör 
1 tsk bakpulver 
2 tsk vaniljsocker 
1 tsk smulad lavendel. 
 
Gör så här: 
Skär smöret i bitar och lägg i en skål. 
Häll i de andra ingredienserna och jobba ihop degen med händerna. 
Knåda inte degen för länge. 
Forma degen till en rulle ca 3 cm tjock. 
Låt rullen vila i kylen i 1 timme. 
Sätt ugnen på 175 grader. 
Skär degen i tunna skivor och tryck till skivorna lite lätt med en gaffel. 
Lägg skivorna på en bakplåtsklädd plåt. 
Grädda kakorna i ca 10 minuter

 har kommit till hälen på den ena strumpan
då börjar jag på den andra
så blir jag färdig med
båda samtidigt
bra tycker
jag

men att tappa hår är inte bra
hoppas de ger sej

Inga kommentarer: