mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 november 2015

Kärlek o änglabus

KÄRLEK
 
sonen kom förbi på fm fika
 

 så tog jag mej en LÅNG promenad
 
 Carl-Oskar och jag tog oss nämligen ända bort till
Bibblan o Skiljebo centrum
 där vi utförde ett änglabus
la en selma i låneboken innan jag lämnade in den
 på centrum ser de ut som ett litet garnnystan...
 
 HURRA för våran bostadsförening
vi har fått nya fotskrapor
dom gamla var lite luriga
man kunde snava på dom om man inte var försiktig
 
 köpte en sallat på ICA fick bli så i dag
köpte även macka o kaffe till "min" dam utanför
hon var dock inte där när jag kom ut
(förmodligen på toa eller nått)
men jag ställde kaffet och mackan på hennes plats
så då blev de ett änglabus till
 
 Stora Ekebys korv med Västerbottensost
och mina stuvade gröna ärtor

 Elin W har en sån där Crock pott och hon la ut bild på sin mat i dag
jag blev lite sugen jag också
har ju visserligen inte en sån modern grej
jag gör låg värme länge i ugnen
så i morgon bitti är maten klar
ska bara lägga på köttbiten och hälla på vätska
 
jag bara ÄLSKAR skumma tomtar

1 kommentar:

Anonym sa...

Du gör mig glad varje dag,älskar dina änglabus,har en dam som är min utanför Systemet,ska nog busa med henne på eftermiddagen😉Jag hämtar mycket kraft i jobbiga stunder av din ljusa tro på livet,ditt mod att säga ifrån och den godhet som strömmar om dig...Tack för att DU finns🌹🌹🌹🌹🌹/Ellinor