mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 november 2015

konsten att vara lycklig en vanlig fredag

tänk att jag har sån tur som här gift med den här mannen
och så länge sen....
 
 en trevlig utställning på Skiljebo bibliotek/mötesplats
gamla vykort från Västerås + nytagna kort från samma ställe
 
 tog en fika...
 
 och undertiden jag satt där kom
julduken o blomman på bordet
på vägen hem blev jag AKUT TRÖTT
så läskigt
måste stanna tre gånger ...trodde aldrig jag skulle komma hem
 men efter en liten lur i soffan blev de bra igen
 
efter lite mat
(jag åt kålpudding och Lennart sjömansbiff lådor )
och vila åkte vi ner till stadsmissionen med en kasse
finsk korv som vi fått till dom hemlösa
jag hinner inte göra nått med den till soppköket
så då får dagverksamheten den i stället
samma gubbar o tjejer
Känns så bra att veta att de kommer till nytta
 
kvällens mat blev falukorv från Stora Ekeby
och mos på potatis/kålrot/morot
blev nästan rotmos

Inga kommentarer: