mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 juni 2017

ETT HALSBAND AV KÄRLEK

så kom den då
den efterlängtade skatteåterbäringen
(blir bra det skall ju bjuda "ungarna" på mat när jag fyller)


 halva filten klar
dags att fästa lite trådar
blir två trådar per varv liksom
(oj vilket fult golv vi har på balkongen)
 en sida klar
lite kaffe innan nästa sida

 tog upp väskan jag ska packa i
skall ju på retreat nästa vecka

 väskan ska få lite kärlek tror jag bestämt

 och så ner på stan en sväng
i dag är det stora studentdagen
och snart kommer kortersen att gå förbi här
än så länge hör men vad man tänker
men det tar snart slut






anledningen till att vi åkte ner i dag var inte studenten
utan jag vill hämta mitt halsband
fick ju en ny berlock på bröllopsdagen
och så lämnade jag in allt för rengöring och polering
blev så nöjd

en annan anledning var att jag skulle handla dessa små raringar

 Lennart skulle på fest med klubben i kväll
och jag fixade till lite köttfärs rätter
vill ju att han har att äta när jag är borta

 provsmakade "pytt i grytan"
blev bra med lite pepparrotsyoghurt som topping

här sitter jag och myser med en ren kropp och ett rent halsband

Inga kommentarer: