mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 20 augusti 2017

Hemlig resa med Snöflingan

 efter en timme i bussen kom vi så fram till Dikanäs
dit denna hemliga resa tog oss
tror nog alla hade listat ut att det var dit vi skulle
på Marknad o höstdag

tänka sej dom har ju ett "varuhus"
ett konsum och en privathandlare i byn


vi styrde kosan fort till fikatältet
där det oxå var kaktävling
vi tyckte att kaka nr 6 den gröna var godast 


så hittade vi då till Västerbottensåpas stånd
och jag fick köpa min såpa och skurborste

 magen knorrade och vi tänkte att här blir det bra

serverades buffé á 150:-
inte mycket för dom pengarna 

så vi gick ner och Lennart fick stå i kö i 10 min 

 men de var de värt souvas blev det






 kl 15.30 blev det så konsert i kyrkan
Vilhelminas äldsta kyrka

 liten ljus och helt underbar


en mycket häftig dopfunt får jag säga

 det bjöds på låtar ur Elvis kyrkliga låtsida

 fullsatt till sista stol och några fick stå


 Joyz Boyz hette gruppen

 Joyz var duktig mycket duktig både på att spela och att prata

 som sagt det var fullsatt
och den frivilliga gåvan vid utgången 
gick till församlingens arbete med nyanlända
(som snart inte är NYanlända längre
 men väntar fortfarande på uppehållstillstånd)

så var dagen slut och vi hade haft tur med vädret
visserligen ingen sol men häller inget regn
förrän vi satt i bussen
Det sedvanliga lotteriet 
och vi fick varsin vinst 
en förpackning med presentsnöre/rosett/etikett
och en revvinda...

Hemma kollade vi våra fynd
Lennart köpte två skjortor

marknadskarameller måste man ju ha 
och så såpa och rotborste

kan säga att den kålpuddingen satt fint 
efter en mycket trevlig dag 

Inga kommentarer: