mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 augusti 2017

TRASSEL

 tänk om det var lika lätt att trassla ut ett trassligt liv
som det är att fixa till ett trassligt nystan

 så stolt över min fina pelargon
inte mycket till bladverk
men blommorna!

 Var lite tomt i kakburken
så jag svängde till en rulltårta

 Lennart målar på
Blir så fint
Men så tog färgen slut
får hämta mer i morgon

 soppgrytan från i går

 hällde av spadet och hällde på en äggstanning

 smakade nästan som makaronipuddingen  man fick i skolan

hum... vad tänker det bli av detta

 jo det blev regn så jag fick gå in och fixa lite
konstig bit men läser man på paketet
så förstår man att det är en bit skinka

 fixar en köttgryta
blir bra då är maten klar när vi kommer från affären i morgon

 i kväll blev det en kålpudding
en som legat nästan lite för länge i frysen
men den var helt ok

 så kom solen tillbaka och det blev kaffe o "bakelse"

har glömt visa den här ...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ber om ursäkt för trasslet. Hoppas det blir något vackert i slutändan.
/Carina

Mådde sa...

ingen fara Carina
det var lätt som en plätt
tror de blir skaft på sockor
dock inte foten i de garnet ...
Tack igen för lyckopåsen