mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 september 2020

2 räkor .....


Bagaren får bakläxa


så blev det både grädde o bär på våfflan


jag tar en liten promenad
måste röra på mina onda leder



lite rolig läsning om  Lummer



för dej som inte vet hur det brukar vara
huset till höger i bild är båthuset 
och det ligger i vattenbrynet normalt
gärna vatten en bit upp på huset


grannen var inte hemma



det är sorgligt lite vatten


synd att fåglarnas solrosodling 
inte hinner gå i blom


den här skulle vara roligt att se hur den blev
men som sagt de hinner vi nog inte få se


det går både uppförs o nerförs
om man säger så
och de är inte lätt med 
Carl-Oskar 
men det går


hittade två svampar på min tur runt byn


så det blev svamp i lunchen i dag


När jag var på mitt håll var Lennart på sitt
fixade lite jobb till i morgon

 



visste du att humor har 5 ögon ...
hannen riskerar livet vid parningen
och att det finns nästan 40 arter i Sverige ....
nej jag tänkte de för de visste inte jag heller
förrän i går när jag läste det i min "hummelbok"


Torsdag = fika med församlingen


på Café "Tage"




småregn och snålblåst
men Tärnaborna är ett segt folk



så var 10 trasor klara för leverans
bli bra det Hannah fyller år om en vecka



Torskromslåda till kvällen


en "polarkaka" med två räkor
ska bli en räkmacka är det tänkt
men jag tycker ändå jag fick till räkorna bra
bara eget hittepå-mönster 


i dag blir hon 11 år


Våran BÄSTA Lova













1 kommentar:

Ellinor sa...

Gillar verkligen våfflan👏👏👏👍👍👍