mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 23 september 2020

dag och natt lika långa...


det är Höstdagjämning i dag 
och Lennart fick skrapa rutorna innan han for och jobba

 klicka här och läs mer om höstdagjämning 


få se hur dagen blir
ser rätt bra ut ändå 


morgon mys i min ensamhet
en sista virkad macka/delikatess
ska virka mer kakor när vi kommer till stan
har en så bra bok med mönster där


dagens lunch 
ser ju märkligt ut
men de var stuvade grönsaker och korv 
gott var det 
och jag delade portionen med fåglarna
blev lite mycket för mej
Nötskrika blev glad


tänk att kunna hänga ut tvätten
de är lyx


och nu är vattnet tillbaka i sjön


ibland stelnar ekorren till mitt i en rörelse
och så sitter hen så en LÅNG stund
tror hen inte att hen syns då??


Lennart skulle tanka efter jobbet
ERROR i Tärnaby 
bara att åka till Hemavan då.. 2 mil längre bort
och här är det MYCKET vatten
så mycket vatten i september 
har det inte varit på MÅNGA år
rena vårfloden


köttgryta från låda/frys är inte dumt


nu har jag virkat i några dagar
nu tar jag fram stickningen


har några små nystan
som jag ska nysta om


och göra två nystan självrandande garn
har tagit ungefär lika långa snuttar och satt samman
ska nu sticka vantar 
och då blir dom ju nästan lika i randningen
utan att jag behöver tänka o fästa trådar
sen ska dom tovas i maskin
lite tunnare än lovika 



fixade lite vaniljsås 
klicka på receptet
 så kan du oxå göra det


har nog inte visat  tröjan på 
sen den blev klar
så nöjd med att jag förlängde ärmen
var ju trekvartslång på mönstret 

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Härligt att vattnet är tillbaka,blir vackrare såTröjan är topptopp,ekorren är gullig och vi lever i ett långt land,vi hade nästan sommar igår..MEN,det var bara fem grader tidigt i morse/kram