mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 september 2020

HURRA äntligen...📚


i dag blir det SCHYSST käk till lunch


en kebabgryta är tanken


lök o vitlök fick svettas lite i pannan
på med kebabbköttet stek lite till
sen en burk krossade tomater en stor klick tomatpuré
och så var det kryddningen
kanel, svartpeppar och den där kryddan 
jag köpte på en marknad utan för Konya i Turkiet
paprika o chilli o nått mer är det i den
och gott vart det


ris och lite grönt till

ja men här kan jag bli en stund 
även i dag


så var tröjan klar för andra gången
har fixat ny knappslå
NU är jag NÖJD


Ekorren äter flugsvamp


så var det ÄNTLIGEN invigning av BIBBLAN
som flyttat från skolan till Folkan (folketshus)
"Där Folk kan"






Karin fick den stora äran att servera gofika
dag två som pensionär *fniss fniss*





det kommer att bli bra det här 



 vi har inte många olika sorters fåglar i år
Bergfinken dominerar i antal



stuvad potatis/morötter
och ostkorv


så på nästa tröja som ska fixas
här är det ärmen som ska förlängas


fick kort på Örjan när han har tröjan på sej
han ser lite fundersam ut tycker jag
"Tröja ska de var nått för en hund" tänker han nog


fullmåne 
lånar Irene Winkas bild
då jag inte har någon egen
men samma måne är det






















1 kommentar:

Ellinor sa...

Du var ute och luftade finkoftan ser ja,den är såå snygg👍Konstigt att ekorren kan äta flugsvamp,han har väl inte läst att den är giftig😉Har längtat efter köttgryta,ska bli något smaskigt till helgen,har en bit högrev som ska bli gryta..smaskens👍Ha det gott