mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 29 september 2020

Lennart har namnsdag

 


så ÄNTLIGEN nya skalmar på glasögonen
jag måste ha konstiga öron
jag får inte glasögonen att sitta bra 
utan dessa "ridskalmar"
men de var ju inget problem
dom hade ETT par kvar hos optikern
och nu är dom mina


ut på Erikslund för att handla lite mat 
och BAND till min tjocktröja


ja jo jag åt en halv 
bananbakelse




efter lite vila
tog jag fatt i tomaterna


dom är ju lite stora
så jag gör om receptet 
för syltade tomater
Vet dock inte vad jag ska kalladet
syltad tomatröra 


2 lite vatten 1 msk salt
koka i två minuter
häll av saltvattnet
 
gör en lag 
2dl 12% ättika
3dl vatten
2,5 dl socker
2-3 cm färsk ingefära 
3 kryddnejlikor
7 vitpepparkorn
1 kanelstång

koka lagen så sockret smälter 
häll sedan i dom "förkokta" tomaterna
låt koka i 10 min


ta upp tomaterna och mosa 
häll på varma RENA burkar


fick lite lycka på posten



och Lennart kom hem med tulpaner
så fina 
men det var ju egentligen jag skulle köpt
blommor till honom
det är ju 
LENNART 
idag


ska ha fika besök


och jag har satt på en gryta med köttfärssås 
som ska få koka nån timme eller två


gick åt ska jag säga
gotta är det


ja riktig köttfärssås är inte dumt de heller
men en driva parmesan 


köttbullar o makaroner


och ännu ett par vantar klara









1 kommentar:

Ellinor sa...

Älskar köttfärssås,säkert kort alla dagar��Kanske det var värt bananbakelsedump?��