mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 september 2020

jag är inte vän med Sjögren ....



Lennart jobbar och jag fixar lite mat
hade ju en massa köttfärssås den jag kokade i går


fixade en god  Béchamelsås
och så in i ugnen
hade dock ingen ost att ha på


rev lite parmesan när den var klar att servera 
i stället

ja vad de blev vet jag inte 
men någon sa
Svensk Moussaka
och de låter ju troligt  


Sjögren är som han är 
gör mej helt slut
och då är det tur jag kan vila



tänket nysta lite 



pankopanerad sikfilé på salladsbädd med citron-olivolja
 ugnsrostade rotfrukter
och en klick remouladsås 


vilket tråkigt väder de varit idag
Sjögren gillar de här vädret
men de gör inte jag


men jag gläds åt mina fina tulpaner


virkar fjärilspasta


och pepparkakor







1 kommentar:

Ellinor sa...

Sikfileen lät oerhört gott👍Sjögren ogillas🙈🤗