mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 16 december 2011

JULSTRESS nej tack

Varför firar vi jul???inte är de för att
allt måste vara städat i hela huset
julgardiner i alla fönster
juldukar på alla bor
tomtar i alla vrår
1000 julklappar
mat i överflöd


Nej STOPP....
julen är en tid då vi skall träffas och ha trevligt
träffa dom vi älskar
vist, att vi skall äta gott,

men de kan räcka med en skinkmacka och en julmust (om man nu tycker om julmust)
och vad är en JULKLAPP?????
är de den dyraste största grejen
är de att alla skall ha så MÅNGA paket som möjligt
STÖRST o DYRAST o FLEST vinner????
Krubbfigurerna Hökåsen


Hur var de nu...
jul är en högtid vi firar för att minnas och glädjas med Maria som blev mor till Guds son Jesus
.....killen föddes i ett stall / en grotta...
tänk er in i situationen
Maria ca 14 år blir gravid ..... Josef hennes trolovade förmodligen en äldre man
Han är tuff nog att säga Ja Jo jag ställer upp på detta
När sen ungen är på G måste dom bege sej 10 mil på åsna
Tänk att gå och åka åsna mellan Västerås o Stockholm HJÄLP NEJ...

Väl framme setter förlossningen i gång,
skulle nästan tro att de var för tidigt igångsatt av resan
Ensamma övergivna bara att lita på varandra

Hur var städningen i stallet,
hur många julgardiner hände där
hur mycket julmust fanns de
hur många skinkmackor hade dom
men de kom GÄSTER, dessutom fina gäster...
som hade med 3 julklappar....

MEN JAG VET DOM VAR LYCKLIGA
en stall lyckta lyser milt på ett litet litet barn
vårat lilla barn De barn som skall bli allas frälsning.

SÅ SLUTA JÄKTA RUNT
sätt dej ner tänd ett ljus
andas lugnt
jul blir de




1 kommentar:

Ellinor sa...

Du har satt ord på mina tankar.Vi åker till barn och barnbarn,umgås,njuter av att vi är en familj,barnbarnen får lite julklappar och så busar vi med ungarna och NJUTER,så tycker jag att det ska vara!Samtidigt så vill jag ha pyntat och fint hemma,mycket ljus och tallris som doftar,amaryllis och hyacinter,saffransbröd,skinka och pepparkakor,DET är jul för mej!
Viktigtför mej är även att fira vit jul,ingen alkohol när vi firar med barnen,jag har alldeles för dåliga barndomsminnen,så nyktert ska det vara när barn är med,tycker jag/kram