mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 1 december 2011

svimning och nytt garn

Åkte in till byn för att köpa ett grattiskort till Picko som fyller 14 år på lördag
in på Tärnaboa
och vipps kommer jag ut med 3 nystan garn......

Vill ju virka en bäddjacka men har inget passande garn här i stugan
men dom hade på Täranboa.....och de var 50% rea dessutom...BRA VA?


Lunch på "FBU" i Hemavan, stekt fisk o äggsås
vist de låter märkligt men var gott
(fast kaffet var nog bland de hämskaste jag druckit)

In på Kupan och fick BRA kaffe av Maggan
Lennart hittade två CD skivor

Bakade en kaka, virkade på min bäddjacka......


Efter kvällsmaten, potatisbullar på lappskojs
kom ett SVIMNINGSANFALL...
helt otroligt jag satt ju vid bordet, gjorde inget????

Nu blir de glögg (1½dl på hela kvällen) och lite kaka
och så VIRKNING förståss

1 kommentar:

Anelma handarbetar sa...

Härlig färg på garnet!
Kram