mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 5 december 2011

Läs Varm om arm



här är mitt HITTEPÅ mönster
lägg upp 35 m, virka runt i 2 varv med fasta maskor
v.3 *hoppa över 2 fm, 2 st + 1 lm + 2 st i samma maska hoppa över 2fm*
v.4 2st + 1lm +2st i förra varvets lm....upprepa detta i 20v.
v 21- 24 nu skall de ökas i varannan st grupp, 3 st + 1lm + 3st
v 25- 29 3 st + 1lm + 3st i varje st grupp
v 30 vänd och virka fram och åter.....men hoppa över sista stolpgruppen
virka nu rakt upp i 35cm.....
gör en ärm till....
plocka upp maskor runt handleden på strumpstickor och sticka en mudd
sy ihop ryggen

läs varm om arm.................



2 kommentarer:

Margitha sa...

Den ser toppen ut. Varm och go runt armar och axlar. Jag lånar ditt mönster och hoppas att jag snart får tid att göra mig en jag med.

Anonym sa...

Har aldrig tänkt på att man kan använda en bolero på detta vis... så smart! Fin var den också :)