mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 16 maj 2012

FORSKNING

Oj va de här var roligt
 Carl Alfred Kron
* 3 jan 1859 Västerås Domkyrkoförsamling
†20 juli 1943 Nysätra

en stor familj...
Carl Alfred Kron med hela sin familj


en ingift släkting...Lisa
(hon är gift med ett kusinbarn till mamma
så de var inte närta precis men de är i alla fall)
hon forskar på släkten KRON från Mosta

Min Morfars släkt med andra ord....

Och vi har kört fast på samma piga
även om Lisa kommit lite längre än jag gjorde
innan jag la av 2005
MEN NU SKALL VI ALLT TA TAG I SAKEN IGEN

Morfars farmor:
Charlotta Christina Frid
* nov 1836 i Klosters församling
† ?

28 nov1857 flyttar till Västerås Domkyrkoförsamling
hon bor i  Skomakare Carl Olof Videmarks hushåll
3 jan 1859 föder hon en oäkta son..Carl Alfred
13 nov 1859 bortflyttad till Stockholm...och nu försvinner hon

så nu är de bara att leta i HELA STOCKHOLM....säg lycka till

i släkten påstås att hon emigrerat till Amerika
men de tror vi inte på
utan mera på att de var ett bra sätt att säga
för att man inte viste var hon fanns....
men de är Lisas och min slutsats
efter att Lisa letat på emigrantskivan

Inga kommentarer: