mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 juni 2013

mitt älskade BERGET

 några dagar i stillhet
 
här lever man utan TV-Radio-Dator-telefon
man blir en del av sej själv och värdsalltet
inget som stör 
Bara Jag, Gud, Jesus och den Helige Ande
allt annat är oväsentligt i tre dagar
 
Då träder vi in i tystnaden
 
 
dagens program 
 

pysselbordet i mitt rum
 
helt otroligt har sovit 31 timme i den sängen från torsdag till söndag
+ 1 timme på bänken i trädgården
 
den ända utsmyckningen i rummet
inte stort men jag får plats
Toa i koridoren....
 
 Brasrummet
här tänds en brasa varje kväll och så dricker man sitt kvällste här
 
 Man blir väckt med sång och ljudet
av dessa kamelklockor på morgonen
 kan lova att man vaknar
 
Stora klockan kallar till gudstjänst
och dom små till mat

armbansduret har jag lagt bort, den får andra titta på
 
morgon sol vattenplask o kaffe
ja så mycket mer går nog inte att begära av en morgon

Syster Veronica håller i dagens vägledning
 Jesus sa;
de är inte den friske som behöver läkare,
 Jag har inte kommit hit för att kalla de rättfärdiga
 






tog en liten stund i hängmattan
de är ju så skönt
med lite gung
 







otroligt många och STORA sniglar
 







 en tur till Boklådan
Sveriges "största" när de gäller kristen litteratur
 
Berit o Rosanna handlar lite av Margareta
 
 så även jag några kort o en ny anteckningsbok
 
 de måste jag komma ihåg
och lägga överst på minneshyllan
 
det blev en fisk till väskan också
 
ett ljus för mina nära och kära i böneträdet
 
min plats i kapellet
 
här hade vi djupmeditation
första gången 18 min vi var fem + Ingrid
andra dagen var vi tre + Ingrid, 15 + 20 min
där man fick gå efter första "passet" och de blev bara jag kvar
och sista dagen 25 min då var vi bara två tappra själar
 


så här kan man ju också meditera
Bosse präst, Rosanna o Berit
vi var inte fler på retreaten den här gången
 
jag "bodde" hela Lördagen på en bänk i trädgården
 


Sigge äter en snigel...
 
Gamla Sigge 16 år
men fortfarande vig...
 
här försöker han bryta sej in...
 




 

detta har jag hunnit virka under dagarna här


hon är så mjuk så de är helt otroligt
och så kramgo
 
så kom Tommy  o Lennart för att hämta mej
en rundvandring på gården
Tommy tyckte att de var ett underbart ställe
han har fattat helt rätt
 

Grabbarna var hungriga så de blev en tunbrörulle på Lappens i Hedemora
 

fler gäster hos Lappen
 

Inga kommentarer: