mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 29 oktober 2013

en dag med KÄRLEK

 dagen började med att jag bakade en kaka ur min farmors kokbok
sju sorters kakor från 1951

 skulle laga fiskbullar men hittade lite rester av pasta
och så vips blev det en pastagratäng

 så kom Anton o Sofia

 och hade dessa underbara rosor med till mej


 och så kom Picko o Pärzon från verkstan

 och lilla Rossi var med hon oxå
hela gänget TREVLIGT

 Picko är lite skitig...och inte så trött som han ser ut

 ja så blev de fiskbullar
svåra att fota så de blev snyggt
men de var gott i alla fall

 så har jag virkat en liten nalle i dag

 den skall bli en julklapp till ett invandrarbarn
som bor på Kulthammars flyktinganläggning i Järvsö

och så till sist min kvällsmacka
med mjukost lite grönt och potatismos

Inga kommentarer: