mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 31 oktober 2013

Bus eller godis

 dagen började med ett besök på Gunnilbogatan 
och inlämnande av trasig burk
skall få en ny
gångjärnet har ju gått av

 så blev de en härlig promenad hem


 tänk att de finns skog mitt i stan

 vissa bilar har stått länge på samma plats


 så var jag hemma på våran gård
långt där borta ser jag vårat hus
och högst upp vid X bor vi



 kräm dubbla vantar ...ja inte hjälpte de
mina fingrar blev vita och odugliga till att virka med

så fick jag gå till Gunilla och låna lite mjöl
så jag kunde fixa pannkaka till Lennart
hittade bara maizena o potatismjöl 

 lite matigare pannkaka med en ost/skinkskiva
och sen rulla samman
blir nästa OK

 och jag virkar vidare

 kvällsmaten blev en chili con carne  med lite grönt

 ja så var katten klar men de blev en hund/björn tror jag bestämt


och i dag är de ju 31 okt = Halloween
så även vi har en pumpa på balkongen  

Inga kommentarer: