mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 januari 2014

en grå dag ute

började dagen med att följa Lennart som skulle till tandhygienisten
jag satt i väntrummet och virkade
tittade inte upp utan bara koncentrerade mej på min virkning
ville inte veta av var jag var i för hus
 
då Lennart går på Bäckby och klockan var frukost
åkte vi sen till IKEA och åt och passade på att köpa
den där lampan vi skulle köpt i över ett år
våran har gamla hade ju gått sönder
 
 hos tandläkaren fick jag till fyra vingar och fyra ögon
så de var bara att montera när vi kom hem
och så fick jag till ett hjärta också
 
 har fixat rotmos o fläsklägg i dag
blev så gott
 

Fröknäcke
2 dl majsstärkelse/majsmjöl/mandelmjöl
1 dl solrosfrö
1 dl sesamfrö
0.5 dl linfrö...
0,5 dl rapsolja
  1 krm salt
1 tsk kummin
2 dl kokhett vatten
flingsalt att strö över 

  Blanda alla torra ingredienser och häll i olja och de heta vattnet. Låt svälla i 15 min
Lägg allt på en plåt med bakplåtspapper och platta till så att de blir en tun slät kaka
(går lätt om man lägger ett plåtpappre uppepå och gnider/kavlar ut degen)
strö flingsalt på och tryck till lite så  dom inte faller av 
grädda i 150° 1½ timme 
 i kväll har jag fixat ett hjärta till och små klor på ugglorna
i morgon ska vi se om jag hittar några fina träpärlor att sätt emellan
 
så var de dags att svulla lite

Inga kommentarer: