mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 januari 2014

en trevlig lördag


och jag hittade en röd sjal (som jag skall göra änglabus av till den 14 feb)
och så  hittade jag boken Sirila Gentlemän sökes av Karn Brunk Holmqvist
en affär som gick på 30 riksdaler

 så var vi till Rusta och köpte en matta för 19:-
så nu kan mina fåglar skvätta och ha sej utan att trallen blir skitig
så i vår är de bara att kasta mattan

 lunchen bestod av råstekt pytt
på de som fanns i grönsakslådan

 vacker solnedgång


 Lennart var på bandy och jag myste i soffan

 då de blev lite pytt kvar från lunchen 
gjorde jag en äggstanning och hällde över
blev jättegott med sallad o inlagda kantareller

de går framåt med sockorna
jag vill sticka båda samtidigt 
för då känns de som jag blir klar samtidigt
och behöver inte sticka två lika
jag vet att jag stickar två lika ändå men de känns bättre
så här

Nu är de konsert från Albert Hall
mycket bra 

Inga kommentarer: