mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 januari 2014

ett Nytt år en Ny dag

mina TRE nyårslöften:
 * inte börja på ett nytt handarbete innan de första är färdigt
(de kommer att finnas undantag)
 * ha mindre med garn när 2014 är slut än de finns i dag
 * inte rösta på SD i valet
 
  året började med smäll o dunder
 
och på TV visar dom Repmånad
men jag gick ändå och la mej
Lennart kollade
 
 jag tassade upp på morgonen (kl 8)
letade lite ugglegarn
men bästa garnet har jag ju i AndersGeorgs
och dit kommer jag ju inte förrän i början på mars
 
 fick till en uggla
men ack så liten
får bli en väskuggla till Hannah
och så får jag göra en större
ska ju göra en barnvagns mobil
så jag skriver om mönstret lite
få se hur de blir
 
 gratäng från i går och skinka o stek blev en god pytt


var ner till Kjell o Gunilla med de som är kvar av tårtan
(1/4 tårta kvar) vi kan ju inte äta upp en hel tårta själva
och glädjen blev stor
 
 i kväll blev de västervikare...
namnet efter Västervika i Yttervik
där vi bodde på 60-70 talet och åt dessa varma makor OFTA
fyllning: makrill, kok ägg, majonnäs o riven stark ost
 
nu mår jag riktigt DÅLIGT
en tand  har gått sönder
 
tur att jag har dom här.....
jag har i alla fall mailat till tandläkaren
få se om de funkar
annars MÅSTE jag ju ringa i morgon SUCK
 
Stella kämpar för att vända sej
 

Inga kommentarer: