mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 juni 2014

nattens drömm... tänkte på dej Bibbi

 
alla bilder tagna från nätet
 
jag tänkte på min vän i går kväll när jag lagt mej
dom har vattenskada i köket, hallen och i duschen
 
 jag drömde att vattnet  i sjön steg och steg
Sonja ringde och sa att vi måste åka upp för nu var de kris
vi satt oss i bilen... och var där på en kvart
(tar ju 12 timmar i vaket tillstånd)
 
 de var vatten överallt ända upp till spisen
vi kunde sova på övervåningen i alla fall
men som tur var kunde vi vara på altanen
(hur nu de kunde komma sej)
så Tony hade fixa med en eldkorg
och Picko hade "snickrat" ett stekjärn i slöjden
 
och jag hade med stormköket
men jag ville inte ha soppan jag kokade
den smakade som den jag fick på lasarettet

Inga kommentarer: