mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 juni 2014

nu blev de mycket lördag - torsdag

LÖRDAG
 ett underbart fynd på stadsmissionen 120:- 20 l
var dit för att lämna saker
fick se den här i inlämningen
men dom sakerna får man ju inte köpa
men jag talade om till vilken soppa jag tänkte ha den till
(Västerås hemlösa)
och vipps så gick de bra att handla
 
 så blev de lunch på IKEA där ½ Västerås också åt lunch
jag tog en god laxlasange
och Lennart kyckling
 
 hem och fixa lite rabarbercurd
 
 röra och röra
men ack och ve
jag blev inte klar
jag fick ONT i magen
på 2 sek kunde jag inte stå
Lennart fick leda mej till sängen och så ringa 112
 
syrgas o morfin
och 1 liter kontrast
före röntgen
syrgasen fick jag behålla i 15 timmar
 
 
SÖNDAG
 och så blev de en sal på lasarettet
kirurgen av 6
och lite mat i slangen
 
Ni som känner mej vet ju hur jag har de med "kaffetarmen"
trots att jag inte skulle få äta nått
så kom en underbar sköterska med lite lite men ändock kaffe
 
 MÅNDAG
 ja och så trodde dom då att jag skulle äta
lite potatismos fick jag i mej och lite sås
sen kom illamåendet som ett brev på posten
 
 hemma på Kolarhagen var de gårdsfest
 
 Elisabet serverar kaffe o bulle  5:-
 
 och Allan stod för korven till samma facila pris
 



 
TISDAG
kl är 4 på morgonen och jag har fått lite frukost
kaffe o macka och sen fasta i 6 timmar
för kl 10.30 blir de Magnetröntgen
 
 så kom jag tillbaka efter röntgen och så ska de bli lunch
nu har jag övergått till flytande föda
kycklingsoppa o apelsinsoppa
jag kan ju säga att de INTE var gott
 
 tror inte grisen hade velat ha detta
 
 så kom älsklingen på besök
han är ju så underbart brun
kom att tänka på en dikt av Brita af Geijerstam
en dikt som inte är politiskt korrekt i dag ...
 
en ny kille på lekis
är neger och ganska svart
han säjer yes i stället för ja
och no i stället för nej
När Olle började larva sej
klippte jag till
och sa:
-För att vara så väldigt svart
pratar han riktigt bra!
 
de gick bra på 80 talat
 

 inte mycket till utsikt
men där borta bakom träden
skymtar jag vårat hus
 
jag mår rätt bra i alla fall
har INGET ont
bara förhöjda levervärden
 
 hemma promenerade denna gigant på fönstret
 

 då jag inte är så rolig alla dagar
så är korsord en bra syssla
"sover lite emellan liksom"
 
 piller för magen
 
och mat i slang
 
den goda buljongen får jag inte glömma
 
men titta här...de tar sej
tisdag kväll blev de fest
 
och så är jag frånkopplad
 
 även jag hade besök från insektsvärlden
 
ONSDAG
 
 och så fick jag då FRUKOST på riktigt
och besked om att jag får åka hem
skall till Peter på City för leverprover om 14 dagar
 
 väl hemma blev de lite baka inför helgens
baktävling hos Carlsson på Kajen
 
 tanken är jag skall baka tre till i morgon
och så får vi se hur de går åt
Så bakar jag nog två varje dag (eller om de blir tre)
beror ju lite på väder o vind
 
 så var de premiär på musiken på onsdagskvällar
Ackes ...dom är ju bara bäst
 


 så underbart goda räkor
(sitter vi mamma o pappas gamla köksbord)

 Vissa är ju bara för söta
 

 mycket folk och underbar stämning
 
 och VÄDRET de bara vände och blev riktigt vackert
 


 
 
och vilken underbar kväll
och jag får sova i egen säng
inga slangar och nålar ivägen
GOD NATT och var rädd om varandra

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du fina kvinna,livet trasslar och trusslar men oftast blir det bra i slutändan.Såå glad att du är hemma och smärtfri/kram Ellinor