mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 27 augusti 2014

Röstkort o telefonsamtal från Peeter

 solen är ju för ljuvlig
fast de är klart man ser hur skitiga fönstren är
 
 min morgon...
 
 Nya rönngirlanger klara
 
 jag ska inte baka nått annat matbröd så är det
 
 min lunch PP svampsås (hade en sopp) och potatis o lite grönt
 
 mjöl socker ägg o smör
mer behövs inte för att göra Jitterbugg
 


 det gick att sitta ute en stund
de var riktigt skönt
men jag hade sovsäcken förstås
 
 nu kan vi rösta...får nog bli på fredag
 
spenat är nog bland de bästa jag vet
 
HURRA jag hittade en sticka i dag när jag skulle repa upp en tröja
så nu går de av bara farten
 
Peeter ringde mej i dag
han sa att ortopeden inte ville ta emot mej om dom inte fick en röntgen
men vi konstaterade att axeln inte var värre utan nästan lite bättre
så vi skiter i de just nu, de är ju ändå så länge sen jag gjorde illa mej, 5 mån
Men han skulle skriva ut värktabletter för höften i alla fall
han är lite smågullig som ringer och hör hur de är
en sån doktor skulle alla ha

Inga kommentarer: