mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 10 november 2014

1991-11-10 var en speciel dag

det var fars dag och jag jobbade i Tillberga kyrka
vi hade familjegudstjänst
och när gudstjänsten var över gick jag in i skrestian
och ringde till Annaeva och fick veta att jag
blivit mormor för andra gången
våran lilla Linus hade tittat ut
Här i dopklänningen som Lennart bar när han döptes
och som svärmor sydde då 1946
 
lite mer hår
annars är de samma kille
fniss fniss
 
 i dag blev de RENT förkläde
inför spistjänsten
 
 och tänk så många matbröd jag försökt baka
de är ändå detta jag åter kommer till ALLTID
tack kära Bitte för receptet
 
 favorit i repris... köttfärslådan från i går
 
 det går framåt med julklapparna
Stellas helt klar, Lovas där fattas de öron o knappar
och så är de Dexters som inte ens har en huva
 
 Så kom Sveriges Mästerkock Amir upp med bröd till söndagens soppkök
 
svamp "risotto" på matvete
(veteotto...blir de så då)

Inga kommentarer: