mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 november 2014

en skön mysardag

 dagen började med att jag skulle lyssna på lite julmusik i spotify
men var är ljudet.....
Elin försökte hjälpa mej men vi kom ingen vart 
 
 så jag av upp de och tog fram lite bakgrejer i stället
dom är ju så kalla när dom stått i skafferiet
får stå framme en timme innan jag kan baka
 
 tanken va att vi skulle ha saffranfisk till lunch
men de var ju limpor i ugnen
så då blev de lite pytt i stället
rester finns ju nästan alltid att ta till
 
 så var dom klara
Nu ska dom bara kallna inlindade i bakduk + tjocka badlakanet
 
 dagens höjdpunkt
vi fick brev från Gloria
vårat fadderbarn
 

 jag håller på med forskningen
och Lennart fixade fisken
 
 de är mörkt här i byn
 
God natt kära vänner

Inga kommentarer: