mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 januari 2015

Garn är lycka och stollar på isen

 3 liter gula ärtor i blöt
 
 titta SOLEN
 
 ett PLATT men stort kålhuvud
snacka om att man kunde göra STORA kåldolmar
men de fick ligga kvar i affären
vi köpte pasta i stället till
söndag då de blir pasta o skinksås
och så ärtsoppa förstås med skinka i
för vi har fått en 3kg julskinka
 
 och så har jag varit och gottat lite hos Eva-Lena
 













 jag skulle inte gå ut på isen... men de är jag de
men bra bilder blev de på dom som var där
 
de här är MIN lunch
Lennart fick torskrygg o potatis
mat kvar sen nyår...
 
hade räkor kvar sen nyår
så i kväll blev de crêpes
 

då de är hemligt de jag virkar så ser bilden ut så här
men bra blir de

Inga kommentarer: