mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 januari 2015

lika eller?

tror de blir att köpa nya i dag

 ute är de gråväder...
och spårsnö
 var till Citypraktiken och blev lite stucken i dag
det var bara en nål som gjorde ont...men efteråt fick jag ont på ett nytt ställe...
trodde jag skulle bli bra ja..*fniss fniss*
ny tid om en vecka
 
 en fika på Kupan
folk på FB tycker han är lik Backen...
va tycker du?
 
 och så hittade jag en bok...en som jag dessutom tror att Lennart kan läsa
han är ju inget för böcker ... men vissa passar liksom och jag tror de här är en sån
 
 mera leksaker...
fick tag i en som funkar
våran hade helt lagt av...och vi hade ju dessutom TVÅ
ingen ville funka
 så blev de en pudding eller en låda eller nått
 
 sås, pressgurka, morötter och lingon ...så blev det en festmåltid
 
och de blev över till några fler..
 
köpte nya blommor i dag
har kommit till varv 14
här hittade jag mönstret
dagens virkning en Mandala duk i gladfärger
V1: 12 st runt ringen Lila
V2: 2 st + 1 lm i varje st grön
V3: 3 st + 1 lm i varje lm-båge orange
V4: 1 st i varje st + 2 st i varje lm-båge blå
V5: 2 st i samma st, 1 lm, hoppa över en st. Upprepa varvet ut. gul
V6: 1 st + 1 lm + 1 st i varje lm-båge brun
V8: 1 st + 2 lm + 1 st i varje lm-båge beige
V9: 3 st + 1 lm i varje lm-båge grön
V10; 1 st + 3 lm + 1 st i varje lm-båge röd
V11: 2 st + 2 lm + 2 st i varje lm-båge röd
V12; 1 st + 2 lm + 1 st i lm-bågen, 1 st + 2 lm + 1 st mellan lm-bågarna. Upprepa varvet ut.blå
V13: 2 st + 1 lm  i varje lm-båge grön
V14: 3 st i varje lm-båge gul
V15: 1 st + 2 lm + 1 st mellan varje st-grupp
V16: 2 st + 1 lm i varje lm-båge 
V17: 3 st i varje lm-båge 
V18: 1 st + 2 lm + 1 st i varje lm-båge
V19: 2 st + 1 lm + 2 st i varje lm-båge
V20: 2 st + 1 lm + 2 st i varje lm-båge
V21: 3 st + 1 lm i varje lm-båge
V22: 1 st + 3 lm + 1 st i varje lm-båge
V23: 7 st i första lm-bågen, 1 fm i nästa lm-båge. Upprepa varvet ut
V24: 4 fm, 3 lm, 1 fm i samma fm, 3 fm, upprepa varvet ut.
 
 

Inga kommentarer: