mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 januari 2015

vilken flopp

 i dag var de dimmigt men -6° ändå
 
 lunchen blev en soppa på lite rester
lök, spenat o bönor
 
 och så till FLOPPEN
skulle baka till soppköket
men de blir fågelmat
för de ville inte jäsa
jag ska INTE leka med torrjäst
 
 en liten talgoxe kom och ville ha skydd/mat på vår balkong
 
 för nu kom ovädret

 nya grytlappar blir de
 
 så var de dags för middag
 
såsen är smaksatt med svamp o linong
 
Hittade Farmor Astrids album
och har skannat lite foton ur den

HELA familjen grillar på Parkgården
 
Farmor Astrid, Mamma Hjördis, Pappa Elow, Jag, Ullis, Pärzon
lilla Anton, Linus och så Annaeva
(Picko är bakom Pärzon)
de är stunder jag kan sakna
 
 Hasse o Sonja på besök nere i AndersGeorgs
 
 vårat bröllop 20 maj 1967
med Morfar o Farfar
Farmor o Mormor

den här manen älskar jag av hela mitt hjärta
här i St Annas Kapell
Malingsbo

 Svärmor och lilla Hannah
Ellen  har sytt klänningen

 lilla Loffan och tjocka Poffan..ja de är inte dom på fotot utan boken heter s
Gammelfarmor Astrid och lilla Hannah
 
 på fjällvandring Norra Storfjället -89
 
 Rallarsvingen ....
 
 Anton ska på maskerad
och lillebror vill vara med på bild
 
Annaevas konfirmation

Inga kommentarer: