mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 1 januari 2015

Nyårsafton

så här på årets sista dag
ska man skriva nått vettigt
sammanfatta de som varit
 
Ä de stunder jag i
vill du veta vad som hänt mej under året
är de ju bara att läsa min blogg eller hur....

dagen började med ett hemligt projekt
ska bli kul, har fria händer
 
 för 50 år sen var vi på bröllop i Linköping
kära kusin Birgitta och hennes Carlerik blev  herr och fru Malm
 
 vi la in gurka på morgonen den fick förgylla dagens omelett
 

börjar förbereda kvällens mat
 
 Annaeva kom och ska fira nya året med oss de ska bli så roligt

 så var de då dags att äta..
Ungsrostade rödbetor getost o valnötter
 
 Torskrygg med smörsås räkor o rom
Amir varnade mej för att såsen kunde skära sej
men de gick så bra så ... tack Amir för receptet
 
 och denna lilla skapelse till kaffet
 
Anton o Sofia, Picko o Frida tittade förbi som hastigast
kramades och önskade gott nytt
Anton o Sofia ska på fest här på gården
så om kommer tillbaka
(5.45 tror jag klockan var när dom kom)
 
så kom Kjell o Gunilla upp och vi skålade in de nya året
 
HURRA för 2015.... få se va de blir
 
 
Nyårslöfte
jag lovar att inte ge några löften jag inte kan hålla så jag ger inga löften

Inga kommentarer: