mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 augusti 2015

ännu en dag i mitt liv



 
 Se, dagen gryr och natten flyr
För solen, som går opp.
Och trasten slår liksom igår
Sin drill i skogens topp.

 Och sommarns tid, så skön och blid,
Är än en gång oss när;
Och jorden grön, så prydd, så skön,
Åt oss sin fägring bär.

 Allt sådant sker av Gud, som ser,
Till oss varhelst vi bo.
Ja, han beskär oss redan här
Mer gott, än vi det tro.

 När Gud gör så, vill han ej då
Ha någonting igen?
Jo märk, han vill oss draga till
Den gode frälsaren.
 



 de är ingen bulle med socker på
nej för de är en flugsvamp
 
 tur att jag inte har fler piller
för då skulle dom inte få plats
 
i dag har vi inte varit sams höften och jag
 
 pytt med svamp
 
 ett spöke på himlen...
 
 ser du den lilla svarta pricken
de var en knott för en minut sen
Hur kan en så liten varelse bitas så in i norden
 
 när Lennart kom hem blev de lite mat
 
 kvällens syssla...
 
 
några varv med den nyservade gräsklipparen
nya fina skär

i dag har Soppkökets möss/vant/sock event publicerats
klicka på länken och kolla in

Inga kommentarer: