mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 18 augusti 2015

jag är bara så fiffig...(om jag får säga de själv)

 en potatis i skivor, lite purjo, fänkål, paprika och en skiva köttfärslimpa
ett ägg och en skvätt matgrädde + parmesan
och vipps hade jag en god lunch
 
 ja den skulle ju in en stund i ugnen förstås
 
 min goda "bullkaka"
 50 g smör
2 ägg
3½ dl strösocker
6 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
2 dl filmjölk
 
Fyllning & garnering
2 msk strösocker
1 msk mald kanel
  5 skalade, urkärnade äpplen
 100 g smör
pärlsocker
ev. cocosflingor till formen
 
Gör så här
1. Smält smöret och låt svalna.
Vispa samman ägg och socker.
2. Blanda mjöl och bakpulver.
Rör ner det i smeten växelvis med filmjölken och smöret.
3. Fyllning & garnering: Blanda socker och kanel i en plastpåse. 
Klyfta äpplen och blanda dem med kanelsockret.
Häll smeten i en (bakpappersklädd långpanna) smörad o cocosflingor 
(ca 25×35 cm). Lägg på äppelklyftorna och hyvla över smör.
Strö på pärlsocker.
4. Grädda i mitten av ugnen, 35-40min.
 


 så ska jag fixa nått....
de är Carl-Oscar som ska uppdateras lite
 
 så där jag nu står vattenflaskan
 
 och jag kan spänna om jag ställer dit nått annat
tog sen en provtur...
och de funkade perfekt
heja mej som är så smart
 
 några foton från dagens 3½km promenad i skogen
 
 vi har en kråkfamilj...mamma pappa och ett barn
som är riktigt roliga men otroligt skygga
inte som kråkorna i stan
 

 

 kan du känna hur de doftar?
varm skog
 inte är de bred stig... men Carl-Oscar gränslar
kör med hjulen på sidan av stigen
 

 efter en timmes slit i skogen var de gott med fruktsallad
 
 tog fram bikinin i dag för de var ju så varmt
och hittade denna "sandlåda" i ena kupan
ett mini Turkiet
 
 så flyttar köket ut
 
 spisen är lite låg
 
 potatis, lök o svamp från dagens skogspromenad
i stekpannan

 har hittat den perfekta julgranen
 
ser du den lilla vita pricken på berget?
de är ett litet hus från andra världskriget
ett bevakningshus...
solen lyser i plåttaket

Inga kommentarer: