mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 augusti 2015

i går och i dag

 ser du fågeln?
 
 mitt sätt att göra lingonsylt
 
 mal 2/3 och blanda i 1/3 hela lingon
 
 och så i med socker till lagom sötma
 

 så blev de pannkaka med den goda sylten
 
 jag sände en blomma till min älskade vän
men blombudet glömde skriva VÄN
de blev lite tokigt
nu får jag i alla fall 15% rabatt på nästa blomköp
rätt ska vara rätt
 
 vi har köpt 6 blommiga och 4 randiga koppar
dom ska doneras till Carlson på Kajen
Kupan här i byn läggs ner ...så dom var nästan gratis
 
skomakare bli vid din läst...
Målaren måste laga jobbardojorna
 
 frukost vid ekorrbordet
hårt bröd går bra de också
 
 har tvättat skorna
oj så rosa dom blev
 
 så tog jag en promenad
 

 svampkniv o kaffe o Carl-Oskar
 
gick stora rundan
3,35 km
 
 Brunbinka, Eriʹgeron aʹcer ssp. poliʹtus
hittade den i diket
och nu står den i rabatten
 skönt nu
 
bananpaj med hemkokt
vaniljvisp
 
så gott men jag mådde inte bra av den

Inga kommentarer: