mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 20 oktober 2015

en BRA dag med värk

två och två dansar mina små
ner i magen för att jag ska kunna gå
 
 då värken är som den är blev de bara en tur till Skiljebo centrum
de var blött i luften och inte nå skönt
köpte en macka o kaffe till den romska kvinnan
 
 hem och vila och mitt i vilan ringer telefonen
de är Storuman som kallar
jag blir kall....väntar mej Patriks röst
men de är min underbara Elsa som kvittrar i luren
hon har vart på bussresa till Umeå och tittat/lyssnat på opera
och så måste hon ju höra hur de gått med höften
gulle gumman
 
 blev en katt när jag låg och vilade
med den här pekpennan (min är vit)
så går de nästan bra att måla i mobilen
men vist är de roligare att raspa med en färgpenna på papper
 
 medans jag vilade kom Leena med Tomater
o i utbyte fick hon 13 mössor lite sockor
till ensakommande flyktingpojkar
som bor på Bergsgården
 
 och så var spisen såld....
 
 på kvällen kom Gunilla upp och vi hade lite målarjunta
 
medan Kjell o Lennart var på möte om solceller på våra tak
3,5 miljoner kommer de att kosta
men de blir inte någon höjning på hyrorna
"vi" har pengar till detta
 
HURRA HURRA VA VI ÄR BRA

Inga kommentarer: