mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 8 oktober 2015

så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter..

ja de är första raden på en kvällspsalm...
 
 började dagen med en lite promenad
 



 skulle jag inte ha skogen inpå knuten skulle jag inte bo här
 


 de går inte fort att gå med Carl-Oscar i skogen
och de tar lite tid när jag ska fota
men jag tankade skogsluft i alla fall
 
 potatis o purjosoppa med krutonger
 
 tänk va de går när man kan
och så bra de blev
 
 så en tur till Mälarenergi
för att få ett brev förklarat
 vi fick sitta i lilla glasrummet
och nog var de litet
men killen kom
och vi blev hjälpta
av ett proffs
TACK
 Brynolf på Hälla har byggt in uteserveringen
nya möbler och jättetrevligt
skitsköna stolar
om man nu
får säga

 en tur till Brödet o Fiskarna
 
 skulle köpa gardiner till köket
och KOLLA va vi hitta
gardinkappa färdig och klar
i samma tyg som kuddarna i kökssoffan
40 kronor helt perfekt
 
 kassler och rotsakspytt
 
 Lennart hade varit till Lunda och plockat majs
 
 hur äter du din majs??
jag äter en rad i taget
 
 målade lite i lilla boken i dag
 
har hittat den här margarinlådan
perfekt till mina pennor

Inga kommentarer: