mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 11 oktober 2015

en turbulent söndag

 ännu en underbar morgon
soppa på G
 första gången jag använder riven på min nya assistent
så lättvindigt
 och gott blev det

Lennart tog en sväng till
Gropen












vissa är ju sötare än andra

det ska böjas i tid

de som krokigt ska bli...
heter de ju

lite hjälp i svängen är tillåtet




 
så var de då dags för Dagens höjdpunkt
soppköket
här har jag levererat lite gotta till Björn
 

Maxi vill lära sej virka
inte lätt
foto Magnus Nystedt
 Det var MÅNGA gäster på soppköket
både "våra" gamla och en hel del flyktingar
Så helt plötsligt händer nått...en kvinna går inte att väcka
och så tuppar flera av...de blev ambulanser och poliser i massor
fyra till sjukhus och några till polisen för tillnyktring
alla utom en var kontaktbar när dom åkte
vet inte vad dom fått i sej men någon typ av narkotika
inte blir man glad när de händer sådana saker
men bra att de hände hos oss
nu kom ju ambulansen
hade de hänt i parken/skogen ... hade dom kanske dött
 
så for vi till Tomaskyrkan och lämnade in kläder till flyktingarna
aven lite glas o porslin
Där var de full fart...
så underbart att dom fått gamla pastorsex att husera i
med alla saker som kommer in
perfekt
 
dagen var då inte slut än
nu var de svamp som gällde


Inga kommentarer: