mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 19 oktober 2015

Lördag o Söndag på en gång...



Vi åkte ner på stan för att köpa underbyxor
skulle vara ett nr större än jag brukar ha
ska gå lätt att ta på med hjälp av griptång
Men vi fick inte tag i några som jag ville ha
135:- paret var ju inte vad jag hade tänkt mej
 
 de byggs Nej repareras en hel del i centrum
 
 så blev de lunch
 och så småningom middag
och vad detta heter vet jag inte
men jag vet vad de är i
köttfärs, lök, spetskål, bönor, russin, ris o kryddor
jag kan lova att vi blev mätta
 
 och så blev de "glömda kakan"
 
kväll över stan
ja t.o.m natt
 
Men så kom Söndagen
 

 
 
 efter frukost åkte vi till Hälla
och där hittade jag stora trosor
strumpor utan skaft
skosnören i resår
nu kan fredag få komma
jag är redo
 
 dom här underbara fick jag
 
 korv i ugn o mos på rotfrukter (mest potatis)
 
Lennart åkte till Göran som fyllt år
jag sitter  här och tittar i målarboken
vill som inte riktigt komma igång
 
 när Lennart kommer hem från Göran har han middagen med
 
 provade ett för oss nytt ställe
 undrar om de är värken den syftar på
 
 så blev då ännu en underbar kvällshimmel
 
 så var fjärilarna klara
har du provat målarbok för vuxna?
om inte GÖR DE
så rogivande
 
fast vissa bilder är mindre kul...
 
finns i mobilen också...

Inga kommentarer: