mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 augusti 2016

att en vecka kan gå så fort

 Gammelmorfar och Stella myser
en stund innan dom stora vaknar


 Dexters Sofflor är klara

 kanske vår nya Stellan

 och så var alla naglar fina


 Lova leker sjuksköterska

Min tand är lös
 
Hurraaa!
Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den, är jag en gammal tös
Min tand är lös, den är jättelös
snart är jag en tandlös gumma!

Alla tappar sina tänder, alla utom jag!
Kerstin har tappat sina, ja minst en varenda dag
Alltid hör jag henne skrika, så att hela gatan hör
“Skynda dej kom hit Ulrika! Titta, titta se det blö’r!”

Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den ,är jag en gammal tös
Min tand är lös, den är jättelös
snart är jag en tandlös gumma!

Alla mina småbarnständer,
dom sitter minsann där dom ska
Jag prövat en i sänder,
men ingen tycks vinglig va.
Kunde inte blott en enda,
lossna bara lite grann
När ska väl undret hända,
så jag också sjunga kan?

Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den ,är jag en gammal tös
Min tand är lös, den är jättelös
snart är jag en tandlös gumma!
 kassler och potatisgratäng

 och lite gotta till eftermiddags fika








 Dexters cykelrunda
7 min 43 sek

den här sagan har vi nu läst minst två gånger om dagen sen vi lånade den

här har Stella oftast redan somnat
God natt kära vänner...

Inga kommentarer: