mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 augusti 2016

Att möta en brud mitt på fjället...

 Vi åkte till vårat "spesseställe"
och det var FULLT AV FJÄLLBRUD
som blommade








 helt magiskt




 regnet hängde i luften


 vi fortsatte in i fjällvärlden mot Kjellvatsstugan
men där var de så mycket folk...
så vi åkte upp mot dammen
och titta vad dom byggt
ett gapsjul så passande

 då kom regnet



 gulasch med yoghurt och köttfärspirog
 och utanför regnar det



 och så lite kaffe på maten
tack norska "vattenfall" för den rastkojan

 här brukar det STRUTA riktigt ordentligt
 men nu har dom tagit vattnet

 nu ska vattnet förvandlas till EL

 en till på Bruden innan vi åker hem

 i dag hade Fotoboken kommit

 jag är nästan nöjd
...mina bilder som jag tagit med mobilen
blir INTE BRA
att framkalla

 lite mat i magen igen då
starka korven och stuvade morötter/ärtor

 och så en liten godbit till kaffet

 måste bara visa
bilden från Webbkameran inne i byn kl är 21.30 ca

i kväll hade Lennart bättre tur

Inga kommentarer: